FAQ items aan het laden...

Praktisch

Home/Praktisch
Praktisch2020-02-01T21:08:58+01:00
Wat houdt interdisciplinaire samenwerking in?2019-12-17T18:58:01+01:00

Concreet houdt interdisciplinaire samenwerking in dat:

  • we met verschillende disciplines samen aan 1 behandeldoel werken
  • we de behandeling van de verschillende disciplines op elkaar afstemmen zodat er optimale transfer is van de therapie
  • we ook samen – discipline-overschrijdend –  voor u klaarstaan, want 1 + 1 is meer dan 2!
  • we uw afspraken zo efficiënt mogelijk inplannen zodat revalideren voor u en uw partner tot een minimale belasting gereduceerd wordt
Wat zijn de openingsuren van de praktijk?2022-01-05T16:17:50+01:00
  • Op afspraak van maandag tot vrijdag steeds van 08:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 20:30.
  • Secretariaat bereikbaar iedere werkdag van 8:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:00.
Op welke dagen is de praktijk gesloten?2020-02-01T10:19:18+01:00

De praktijk is gesloten tijdens het weekend en op alle officiële feestdagen:

  • 1 januari
  • Paasmaandag
  • 1 mei: Dag van de Arbeid
  • O.L.H. Hemelvaart + brugdag
  • Pinkstermaandag
  • 21 juli: Nationale Feestdag
  • 15 augustus: O.L.V. Hemelvaart
  • 1 november: Allerheiligen
  • 11 november: Wapenstilstand
  • 25 en 26 december: 1e en 2e Kerstdag
Waar kan de behandeling plaatsvinden? Bij mij thuis of in de praktijk?2023-06-06T09:37:02+02:00
  • Omdat we u in de praktijk beter kunnen onderzoeken en behandelen dan thuis, vragen we u om naar de praktijk te komen. Indien dit niet lukt, komen we ook op huisbezoek.
    • Er wordt een standaard onkostenvergoeding aangerekend voor de verplaatsingen. Voor interventies die recht geven op terugbetaling, geldt er ook terugbetaling voor de verplaatsingsvergoeding. Op deze pagina vindt u meer details over de tarieven per discipline.
Hoe maak ik een afspraak voor een behandeling?2022-01-05T16:18:10+01:00
  • De behandelingen gebeuren uitsluitend op afspraak.
  • Een afspraak maken kan telefonisch op het nummer 09/365.03.00. Ons secretariaat is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:00.
Wat breng ik mee op een eerste afspraak?2019-12-17T19:04:37+01:00
  • Het voorschrift van uw geneesheer (indien van toepassing).
  • Uw identiteitskaart.
  • Een klevertje van uw ziekenfonds.
  • Alle relevante informatie i.v.m. uw klacht.  Als u beschikt over medische beeldvorming (RX, CT, MRI, echo, verslagen, …) of andere documenten brengt u die best mee.
  • Comfortabele, losse, en vooral gemakkelijke kledij.
  • Indien u in hetzelfde kalenderjaar reeds therapie kreeg bij een andere therapeut, gelieve ons dan op de hoogte te brengen van het aantal beurten dat u reeds kreeg. Dit om een correcte tegemoetkoming van uw mutualiteit mogelijk te maken.
Hoe verloopt een eerste afspraak?2020-01-04T19:35:12+01:00
  • In een kennismakingsgesprek bespreken we de verwachtingen en mogelijkheden. We maken ruimte om in te gaan op uw vragen en verwachtingen. Uw partner of mantelzorger is welkom tijdens dit gesprek!
  • We maken een dossier aan (o.m. naam, adres, telefoon, mailadres, mutualiteit, INSZ-nr, huisarts, voorschrift)
  • We bespreken het verdere verloop. Soms worden nog enkele klinische tests afgenomen om het probleem verder te onderzoeken.
  • Na de kennismaking en het verzamelen van alle gegevens bespreken we samen de behandeldoelen. Deze worden ook in ons team besproken om zo een behandelplan op maat op te stellen. Dan kunnen we van start gaan met de eigenlijke behandeling!
Hoe lang duurt een therapiesessie?2021-12-06T14:09:37+01:00
  • ergotherapie en logopedie: afhankelijk van de nood kan een individuele sessie 30 minuten tot een uur duren.
  • kinesitherapie: u krijgt een half uur individuele therapie. Afhankelijk van de nood en de hulpvraag kan dit aangevuld worden met individuele oefeningen, warmte, oefeningen ter bevordering van de fysieke fitheid en/of andere aanvullingen. In dit geval kan de sessie tot maximaal een uur duren.
  • voedingsadvies en maatschappelijk werk: de eerste sessie duurt een uur. Opvolgconsulten duren 30 minuten.
Wie zal mij behandelen?2019-12-17T19:05:35+01:00

U wordt uiteraard behandeld door therapeuten met de aangewezen expertise(s).

Binnen Movita werken we samen met verschillende kinesitherapeuten. We kiezen ervoor om als team de patiënten te behandelen. Dit houdt in dat het mogelijk is dat u eens therapie krijgt van therapeut A, dan van therapeut B of van therapeut C. We zijn ons ervan bewust dat deze werkwijze, zeker in het begin, beroep doet op uw flexibiliteit. Toch wegen de nadelen o.i. niet op tegen de voordelen van dit systeem: zo kunnen we de afspraken makkelijker inplannen in functie van uw noden (en niet i.f.v. de agenda van een therapeut). Ook wordt hierdoor meer afwisseling en variatie in uw therapie aangebracht, zonder evenwel het doel uit het oog te verliezen. Tot slot wordt hierdoor ook de continuïteit van de therapie verzekerd in vakantieperiodes.

Wat indien ik te laat kom op een afspraak?2020-01-04T19:45:02+01:00
  • Probeer steeds tijdig aanwezig te zijn op uw afspraak. Indien u te laat bent zal de behandeling korter duren! Staat u echter in de file, heeft u uw bus gemist of zijn er andere onvoorziene omstandigheden? Geen nood, breng ons steeds op de hoogte van uw vertraging (09/365.03.00) en dan bekijken we samen hoe we u het beste verder helpen.
Kan ik een afspraak annuleren?2023-06-06T09:04:15+02:00
  • Indien u verhindert bent om uw afspraak na te komen, kan u ten laatste 24u op voorhand annuleren.
  • Annuleren kan enkel tijdens de kantooruren (van maandag tot vrijdag van 8u tot 16u).
  • Gereserveerde afspraken, welke niet tenminste 24 uur van te voren en met grondige reden werden afgezegd, zullen in rekening worden gebracht.
Hoeveel kost een behandeling?2024-02-20T14:50:33+01:00
Hoe gebeurt de facturatie?2023-04-22T14:52:07+02:00

U ontvangt van ons een factuur. We vragen u te betalen via overschrijving.

We werken standaard via een derdebetalersregeling zodat u enkel het remgeld hoeft te betalen. Bij niet (tijdig) betalen sturen we in principe één betalingsherinnering per brief op.  Daarna zijn we verplicht de betaling te vorderen via gerechtelijke weg. Alle kosten zijn dan voor de wanbetaler.